Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az Oktatási Hivatal oldaláról le lehet tölteni azt a tankönyvet és munkafüzetet, amelynek a segítségével az Ukrajnából menekült 10-11 évesek kezdhetnek magyarul tanulni.
„A magyar nyelv tanítása az előző évtizedek erőfeszítéseinek köszönhetően elindult a professzionálódás útján” - mondta Bencze Norbert az Eduline-nak, aki magyar mint idegen nyelv tanárként magyar nyelvet tanít külföldi diákoknak, emellett pedig alkalmazott nyelvész is. Azonban fény derült arra is, hogy ez a folyamat, nem kifejezetten jelent egyenes utat, sőt vannak komoly akadályok és lemaradások is.
A dél-afrikai Lindie Botes tavaly novemberben döntött úgy, hogy megtanul magyarul. Még egy dolgot megfogadott: nem vásárol tankönyvet, kizárólag ingyen elérhető online eszközökkel fogja elsajátítani a nyelvet.
Nem derülhet ki, mennyire jók matekból a menekült fiatalok, ha hiányos magyar nyelvtudásuk miatt nem értik meg a szöveges feladatokat, és hiába érettségizhetnek magyar helyett magyar mint idegen nyelvből, ha a történelemérettségihez ennél magasabb szintű nyelvtudás kell - írja az Abcúg.
Öt nehézségi kategóriába sorolja a világ nyelveit az amerikai kormány külföldi ügyekkel kapcsolatos képzéseit végző legnagyobb beszállítója, a Foreign Service Insitute (FSI).
A Than Károly Ökoiskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola abban a tekintetben kiemelkedő a magyar oktatási intézmények közül,hogy az ENSZ partnerintézményeként részt vesz a fiatalkorú menekültek és a felnőttek oktatásában is. Az intézmény mindent megtesz azért, hogy minél több lehetőséget teremtsen a menekült diákok számára, ám a rendszerszinten betartatlan magyar jogszabályok és az állami ösztönzők hiánya olyan első generációs betelepülőket eredményezhet, akiknek később a nyugaton tapasztaltakhoz hasonló szociális és társadalmi problémákkal kell szembenézniük.